V.16 2024

Falsk mattematik

Så jag startar med att citera Peps Perssons låt falsk mattematik där han sjunger att noll och noll är noll. Det är lite så säsongs inledningen är att ena träningen är vi relativt många och nästa relativt få som deltar och det är något vi helt enkelt får acceptera.

Tävling handlar mycket om prognoser. Vi har en stomme som mer eller mindre alltid kommer på tävling och träning där handlar prognosen mer om deras vikt i förhållande till de som kan tänka sig tävla men inte är så flitiga att vi har koll på deras vikt.

Prognosen handlar rätt mycket om väder också. Är det regn är det troligt deltagareantalet blir färre, mig själv är ett typiskt varnande exempel. Jag har ett löpband i garaget och Balco biceps är öppet 24/7. Det är öppet dygnet runt alltså men även den 24 juli som är en onsdag, (internt jobbskämt) -Nåväl när jag trots allt tar mig till Vais och tränar dragkamp är det väldigt roligt, Maria har spännande och jobbiga uppvärmningar och jag ska försöka steppa upp som tränare av dragkamp, det brukar dock vara efter första grästävlingen man får en fingervisning om vad vi ska fokusera på.

Om prognosen håller blir det Boxholmsdraget, ett 8 manna herrlag ser mörkt ut för tillfället men ett openlag borde inte vara några problem.

Tyvärr verkar inte intresset för indoorsträning/tävlingen i Svenljunga vara särdeles stort i Växjö den 20 april. Jag är upptagen på annat håll den helgen men hoppas att det blir fler gånger gärna i höst när vi inte har andra tävlingar. Jag har tyvärr inte tävlat i Svenljunga utan bara hört om Texasdragets förträfflighet och hur roligt det var. Intresset för Sandtaget i Unnaryd verkar inte heller så stort söndag 21 april jag är fortfarande på annat håll och prognosen säger att fler i klubben är upptagna då.

Prognoser är att hoppas på det bästa och samtidigt förvänta sig det värsta. Jag hoppas på 12-16 dragare på träning och förväntar mig 3 dragare.  Vad gäller tävling är det även en riskanalys att om ”shit hits the fan” och en eller två plötsligt får förhinder eller blir sjuk kvällen före tävling vad gör vi då?

Så för att ännu en gång citera Peps noll och noll är noll det är det enda vi kan vara säkra på men som Peps Persson också  sjunger så håller träningarna trots allt hög standard, och bastun är banne mig världsklass.

Lämna en kommentar