V.13 2024

Rule Britannia

Då har man varit en sväng i Hovmantorp på domareutbildning och det visade sig att det hade vi inte behövt för utbildningen vi gick för 3 år sedan visar sig gällande i 5 år. Men vi var ändå där jag o brorsan så det var väl lika bra att skaffa nya 5 år. Så vi är alltså förbundsdomare fortfarande rule Britannia eller i alla fall i Sverige då. Det känns som provet gick bra hade lite bekymmer att hitta alla 15 regelbrott som finns men jag tror jag redde det till slut. Får se när kursledaren delger oss resultatet men det vore ju kul om man hade alla rätt eller åtminstone tillräckligt för fortsatt få döma på förbunds nivå. Det visar sig att jag har 46 rätt av 50 möjliga och alltså 4 fel. Brorsan hade endast 44 av 50 möjliga men båda av oss klarade provet på förbundsdomare nivå. Men alltid kul att klå brorsan i test.

När jag nu ändå var i Hovmantorp och det ändå var samträning efteråt passade jag på att delta i den också. Kul att få dra med Finn, Frasse och Stefan K samt Klippan DK och Anders från Malmö och Carolina från Berga gård? Hovmantorp? Äh vår gamla klubbkompis från förr😉. Det var kul att dra många på samma lag helt enkelt.

Lämna en kommentar