V.12 2024

Stora grillen vid Vaistorpet

Släpp fångarna loss..

Vm och sm är avklarat och jag återgår till att äta mackor med ost och marmelad och klippa en o annan kall öl och ser på hockey. Lite som julafton för en hockeyälskare för det är hockey varje dag.

Men givetvis släpper jag inte träningen helt jag styrketränade på jobbets gym i fredags och på lördag blev det 40 minuter löpning på löpbandet där lutningen ökades var 10:e minut.

Vi har börjat träna dragkamp ute också vid Beachvolleyplanerna vid Kampaängen. Av någon anledning får jag så fort det gäller dragkamp i sand den klassiska repliken från filmen den ofrivilliga golfaren

”-ni har ju hela Birka att leka hink och spade på.”

Men jag väljer Hasse o Tages gamla film och titelsång släpp fångarna loss det är vår för äntligen kan vi börja träna ute i alla fall en gång per vecka. Det var lite tunnsått med folk men alla frånvarande hade giltiga skäl. Det var lite mer känns på repet så träningen var utan kåda och utan kängor så med mina lite trasiga gympaskor kunde jag som Ledin sjunger känns sanden mellan tårna😀, även om temperaturen trots soligt väder påminde oss väldigt väl att sommaren är en bit bort.

I veckan börjar Ola sina pass vid Vaistorpet och frun är anmäld och det lär bli plågsamt värre han är duktig tränare den där Ola. Lågan brinner i Växjö AIS onekligen.

Ett svar

  1. Grattis till framgångarna både till föreningen och för din egna del Roger 🙂

    kul att ni har börjat dra lite i sanden nu! Vi har ju sammträning nu på lördag så jag hoppas att jag ser några av er då 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar