V.9 2024

Ishockeyfrisyr

Ishallen Talavidshallen i Rydaholm var mycket trevlig.

Jag blir lite smått glad när jag har möjlighet att citera svensk punk i form av DLK =De Lyckliga Kompisarna. Deras låt ishockeyfrisyr eller som den i folkmun är mer känd som hockeyfrilla passar utmärkt efter årets dragkampshockey med Växjö AIS dragkamp. Vi delar upp två lag och för två timmar låtsats vi vara Wayne Gretzky, Foppa eller möjligen Lidström. Har du inte koll på någon av dessa 3 tja då är du nog inte intresserad av hockey helt enkelt.

Brons plakett

Dessvärre hade vi bokat denna tillställning samtidigt som Växjö AIS har årsmöte där jag tilldelas föreningens bronsplakett för goda insatser inom föreningen. Jo jag tackar 🎩 jag lyfter på den fortsatta imaginära hatten då vädret ännu inte tillåter hattbruk.  Vi tackar Jörgen Olsson för hans insatser som ordförande och Anders Paulin som sekreterare den senare har vart detta under en 12 år lång tid och nu ska jag axla det ansvaret, ingen press🫣😀.

Som ny ordförande i Växjö AIS hälsar vi Christer Svensson och det ska bli roligt att ingå i huvudstyrelsen.

Jag ska ge lite ris också

Det var årsmöte i södra dragkampsdistriktet idag och på frågan om mötets utlysande varit god blir svaret nej. För sättet vi i Växjö blivit upplysta om nämda möte är en Messenger konversation på vägen till ovannämnda hockey i Rydaholm där det undras om vi kommer eller de ska köra igång mötet. Jag vet inte om det finns några stadgar om saken men rimligt vore minst 2 veckor före kallad i allfall via mail. I veckan fick vi reda på att det var samträning i Hovmantorp samma dag men något om årsmöte har inte nämnts. Nu har vi inget att ta upp eller frågor jag vet vi borde ställa där, vore intressant att veta när eventuella motioner till nämda möte skulle varit inlämnade, för jag förutsätter att punkten övriga frågor inte existerar på ett årsmöte för att slippa chansen att en ny styrelse omkullkastas genom en kupp på en sådan punkt.

Nu har jag spytt galla färdigt över den saken och ska för ordningens skull säga att det som beslutas på mötet kommer följas, det är varken fel på styrelsen eller dess beslut, det jag ställer mig frågande till var alltså mötets utlysande och bara det.

Lämna en kommentar